Loading…

Försäljningsvillkor

Försäljningsvillkoren är uppdaterade 20230427, och gäller för alla köp som företas från angivet datum. Produkter från denna sida säljs av Kulturförvaltningen, 501 80 Borås, 2120001561. Kommunikation om biljetter kan göras via e-post till receptionen.kulturhuset@boras.se och genom telefon på telefonnummer 033 35 35 35.

Avtalsvillkor

Ett bindande köpeavtal ingås endast mellan arrangören och biljettinnehavaren (dig/du) när Kulturförvaltningen har registrerat och mottagit betalningen och du har fått en orderbekräftelse. Köpeavtalet regleras av de allmänna reglerna i den svenska lagen, såvida inte annat föreskrivs i de obligatoriska konsumentskyddsreglerna som gäller i ditt hemland.

Köp/beställning

För att köpa biljetter på borasstadsteater.se, ska du skapa ett användarkonto och ange ditt namn, telefonnummer, postnummer och e-postadress. Informationen används för att slutföra köpet. Om det uppstår problem med ett köp, eller om till exempel ett evenemang blir inställt eller liknande, kommer informationen att användas för att kontakta dig. I tillägg till vad som anges om lagring av personuppgifter i vår https://www.boras.se/funktioner/hanteringavpersonuppgifter, lagras information om inköp i den utsträckning som Borås Stads kulturförvaltning är skyldig att göra i enlighet med relevant tillämplig lag, inklusive redovisningslagstiftningen. Om din personliga information används i marknadsföringssyfte, kommer den alltid ske under gällande lagstiftning, inklusive marknadsföringslagen och aldrig utan ditt samtycke.

Betalning

Alla priser är angivna inklusive moms, skatter och eventuella biljettavgifter, men exklusive leveranskostnader och andra avgifter. Dessa kostnader framkommer separat som en del av det totala beloppet under köpprocessen innan betalningen genomförs. Du kan betala dina biljetter online med VISA-kort, Mastercard, Maestro och Swish. All kommunikation mellan dig och Borås Stads kulturförvaltning sker krypterat. Betalar du med Visa eller Mastercard hanteras betalningen av Swedbank Pay.

Biljetten

Biljetten med den tryckta streckkoden är ditt bevis för att få tillgång till evenemanget. Biljetten är endast giltig om streckkoden är aktiverad. Det vill säga att biljetter som har annullerats av Borås Stads kulturförvaltning på grund av att de tappats bort m.m. inte är giltiga att framvisa vid evenemanget. Streckkoden accepteras endast en gång. Biljetten kan alltså inte kopieras eller på ett annat sätt användas flera gånger. Om du har fått förhinder inför ett evenemang, så är det tillåtet att överlåta biljetten till någon annan. Det kan dock finnas en del evenemang där det efterfrågas ID i entrén, men det framgår i så fall tydligt på hemsidan, samt biljetten. Det är inte tillåtet att använda eller överlåta förvärvade biljetter i kommersiellt syfte som inkluderar: - Överlåtelse av biljetter där överlåtelsen sker i tillägg som försäljning av olika slag - så som resor, restaurangbesök, hotellvistelser och liknande – såvida det i förväg inte har inhämtats ett tillstånd från såväl arrangör som artist - Professionell affärsförsäljning eller annan överlåtelse av biljetter, oavsett pris för dessa. - Användning eller överföring av en biljett för kommersiella ändamål kommer att leda till att biljetten annulleras.

Försvunna biljetter

Om du har tappat bort dina biljetter till evenemanget, kan Kulturhusets biljettkassa ordna en ny biljett till dig till en kostnad av 15 kr. Den nya biljetten får en ny streckkod och den borttappade biljetten blir annullerad och kan inte längre användas för att få tillgång till evenemanget. När en ny utskrift är genomförd, är den inte möjlig att ångra då de ursprungliga biljetterna har blivit annullerade.

Återbetalning

Köpta biljetter återbetalas endast vid tillfällen av inställda evenemang. OBS! Serviceavgifter, andra avgifter, avbeställningsförsäkring och eventuella leveranskostnader i samband med biljettköpet återbetalas inte vid inställning/flyttning av evenemang. Det råder ingen ångerrätt vid köp av biljetter.

Ansvar

Borås Stads kulturförvaltning tar inte på sig något ansvar för dig utöver vad som framgår av ovannämnda punkter och obligatorisk lagstiftning. Borås Stads kulturförvaltnings ansvar för skador på personer och objekt med mera begränsas till tillstånd orsakade av grov oaktsamhet från Borås Stads kulturförvaltnings sida samt sådant ersättningsansvar som framgår av tillämplig tvingande lagstiftning.

Personuppgifter

Borås Stads kulturförvaltning registrerar och använder personuppgifter om dig enligt https://www.boras.se/funktioner/hanteringavpersonuppgifter.
Borås stads kulturförvaltning använder tredjepartstjänster kopplade till biljettsystemet. Leverantören av biljettsystemet har eget avtal med Amazon gällande personuppgiftsbiträden. Genom detta avtal ger de garantier att uppgifterna inte kommer att tillgås för eget bruk eller att föra vidare.
Reklamation och möjligheter att framföra klagomål
Alla former av reklamationer och klagomål ska skickas till receptionen.kulturhuset@boras.se

Reservationer

Borås Stads kulturförvaltning förbehåller sig rätten att annullera utställda biljetter mot återbetalning av biljettens pris samt avgifter. Borås Stads kulturförvaltning reserverar sig för eventuell inaktuell information avseende prisuppgifter och för utsålda evenemang. Borås Stads kulturförvaltning förbehåller sig rätten att ändra på platstilldelningen inom samma biljettkategori, samt flytta dig till en annan kategori mot att betala dig eventuell prisskillnad. Borås Stads kulturförvaltning är då ensam ansvarig för biljettköparens direkta förluster, vars ansvar är i enlighet med de allmänna reglerna i den svenska lagen.